Paranın rengi neden yeşildir? Avrupalı casuslar neden Türk kırmızısının peşine düştü? Henry Ford neden yalnızca siyah arabalar üretmiştir? Uçakların kara kutusu gerçekten kara mıdır? Cadı imgesi neden kızıl saçlıdır? Budist rahipler neden turuncu giyer? Geyşalar yüzünü neden beyaza boyar? Ve daha pek çok soruya yanıt veren Renkler kitabı 3. baskısıyla raflardaki yerini aldı.
Renkler, sözel olmayan iletişim biçimleri arasında en etkin ve hızlı olanı. Renklerin verdiği mesajlar günümüzde başta pazarlama olmak üzere pek çok alanda yaygın olarak kullanılıyor olsa da, ortaya çıkışları ve toplumlarda kabul görmeleri tarihsel bir yolculuğa dayanıyor. Bu yolculuk süresince rengi belirgin bir “renk” yapan, renklere anlamlarını veren, bu anlamları koruyan ve renklerin sosyokültürel kodlarını ve değerlerini ortaya çıkaran toplumların kendisi. Algılarımızı şekillendirense renklere tarihten bu yana yüklenen anlamlar.
Bu anlamların altında yatan öyküler, Renk Uzmanı Pelin Gülşen’in Renkler kitabında anlatıyor. Tarih, sanat, kültür ve psikoloji alanlarını da katarak geniş bir yelpazeden renkleri anlatan kitap, bir kaynak kitap olma özelliği de taşıyor. Tarihte ve günümüzde renklerle ilgili alışagelmiş anlamların nasıl oluştuğunu, günümüzde renklerle ilgili doğru bilinen yanlışları, renkleri etkin kullanımını da ele alan kitapta, renge dair bilmediğimiz pek çok konu keyifli ve şaşırtıcı öyküleriyle aktarılıyor.
İLK İZLENİMİ ETKİLEYEN UNSUR RENK
Renkler kitabı hakkında bilgi veren yazar Pelin Gülşen, renklerin algılarımızda ve kararlarımızda en güçlü yöneticilerden biri olduğunu vurguluyor. Gülşen şu bilgileri veriyor:
“Institute for Color Research’ın araştırmasına göre insanlar ürettiğiniz ürün veya içerik hakkında en fazla 90 saniye içerisinde bir karar veriyor ve ilk izlenimi etkileyen en önemli unsur ise yüzde 90 oranında ürünün rengi. Renklerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediğine dair bir diğer önemli bilgi ise; tüketicilerin yüzde 85’i bir ürünü rengine göre tercih ediyor olması. Renklerin markanız ile bütünleşmesi ve tanınmasına etkisi ise yüzde 80 oranında. Kişisel kararlarımız üzerinde bu denli güçlü etkisi olan renkler üzerine okudukça, eğitim aldıkça daha da artan bir ilgiyle konunun adeta en derinine daldım diyebilirim. Kişisel hayatımızda, sosyal medyadan online iş toplantılarına, tasarımlardan pazarlama ve iletişim çalışmalarına kadar her alanda renklerin çok kritik bir rolü var. Kitapta hem genel kültür açısından okurları zenginleştirecek ilginç birçok bilgi var hem de renkleri doğru kullanmalarına yardımcı olacak önemli ipuçları var. Umuyorum ki Renkler, dünyaya karşı meraklı ve kendi donanımını her geçen gün artırmayı hedefleyen herkes için bir bilgi ve ilham kaynağı olur.”